23 Ocak 2008 Çarşamba

Yumusak Tuzlu Simitler


Sevgili Hatice Özdemir Tülün'un sitesinden aldigim bir tarifi denedim. Resimde gorunce dayanamayip hemen bende denedim. Bu kurabiyeler icin "teyzemin eritme margarinli simitleri" adini vermis. Hatice hanim gibi bende guzel Turkcemizin oyununa aldandim ve margarinleri eritmistim sonradan okudugumda eritilmemesi gerektigi anladim. Kurabiyeler yumusak oldular ama ben cok begendim umarim sizde begenirsiniz :)


Gerekli Malzemeler:
250 gr. margarin (eriltilmis olacak)
1 fincan sivi yag
1 yumurta
4 yemek kasigi yogurt
2.5 cay kasigi tuz
1 paket kabarma tozu
2.5-3 bardak arasi un
susam

Hazirlanisi:
Ilk once yumurtanin sarisini cukur bir kasenin icine ayiralim. Daha sonra un ve margarin haric gerek kalan diger malzemeleri yumurtanin beyazida cukur bir kabin icine koyunuz. Biraz cirpiniz ve kabin ortasini elinizle cukur olusturun. Un ve eritilmis margarini ilave edin. Hamur cok yumusak olacak. Istediginiz sekli verip daha once yaglanmis yada yagli kagit konulmus tepsinin uzerine koyunuz. Uzerlerine yumurtanin sarisini surun ve susam serpin.Firinin ayari 175C'(300F)de olmali. Uzerleri pembelestikten sonra firindan cikarip afiyetle yiyebilirsiniz.

Hiç yorum yok: