4 Şubat 2008 Pazartesi

Renkli Gul Tatlisi



Televizyonda Oktay Ustayi izlerken gordum ve denemye karar verdim. Aslinda onceden bu tarifin aynisini yapmistim ama pembe renklendirici katarak tipki bir gul gibi gozukmesi hic aklima gelmemisti. Ablam'a hafta sonu misafir gelecekti ve bendende tatli birseyler yapmami rica etmisti hemen tariflere bakmaya basladim ama istedigim gibi birsey bulamamistimki imdadima sevgili Oktay usta kostu :)Allah'tan renklendiricim kalmadigi icin ablamdakileri 1 hafta once odunc olarak almistim. Bu tarifte eksik olan birsey var oda findiklar, ustlerine findik konulmasi gerekti ama tatliyi yapmaya basladiktan sonra evde findik kalmadigini fark ettim. Ceviz veya fistik dusundum ama tatlinin uzerinde guzel gozukmez diye koymadim sade oldu.. Bu tatlinin yanina birde krem santi hazirladim iyikide yapmisim cunku misafirler krem santiyle beraber tadini daha cok begendiler.. Bende tatlilarin yaninda dondurma yada krem santiyi cok seviyorum ayri bir tad veriyor..

Gerekli Malzemeler:
125 gr margarin
1 cay bardagi sivi yag
1 cay bardagi yogurt
1 su bardagi irmik
2 su bardagi un
1 paket kabartma tozu
1 cay kasigi pembe yada kirmizi gida boyasi

Serbeti icin Gerekli Malzemeler:
4 su bardagi su
4 su bardagi toz seker

Hazirlanisi:
Ilk olarak serbeti kaynatin cunku serbeti soguk olmali. Isterseniz serbetin icine bir iki damla gul suyu ilave edebilirsiniz.
Derin bir kaba yumusatilmis margarini, sivi yagi ve yogurdu koyun ve karistirin. Un, irmik ve kabartma tozunuda ekleyiniz. Gida boyasini ben 1 cay kasigi koydum rengi biraz daha koyu olsun diye. Hepsini karistirin. Hamur cok yumusak olacak. Hamuru 3'e ayirin ve acmaya baslayin. Bir cay bardagi yardimi ile yuvarlak olarak kesin. Kestiginiz yuvarlaklarin 3'unu kenarlari ust uste gelecek sekilde yan yana siralayin ve durum yaparmis gibi yuvarlayin. Bicakla ortadan ikiyi kesin ve ayni anda 2 tane gul elde etmis olacaksiniz. Hamur bitene kadar boyle yapmaya devam edin ve yaglanmis firin tepsisine dizeleyin. 170C (350F) derecede pisiriniz. Ustleri hafif kahverengi olunca hemen cikariniz. Soguk serbeti uzerinden dokunuz. Afiyetle olsun!

Hiç yorum yok: