8 Şubat 2008 Cuma

Kolay Pugaca




Artik bu tarifi yapa yapa ustasi oldum sayilir. Acil bir misafirim gelecegi zaman bu tarif beni hic mahcup etmedi. Cok guzel kabariyor ve yumusacik oluyorlar. Yapmasi da hem cok kolay hemde cok saglikli. Ben ic harcini peynir, maydonoz ve dereotu ile yaptim. Istege gore ic harcini degistirebilirsiniz. Hamurlari yuvarlak sekil verdim ama isterseniz siz ay seklince yada yarim yuvarlak sekillerinde de yapabilirsiniz tamamen sizin yaraticiliginiza kalmis. Ben simdiye kadar hep toz maya kullandim ama isterseniz siz yas mayaylada yapabilirsiniz.

Maya'si icin Gerekli Malzemeler:
yarim su bardagi ilik su
1 yemek kasigi toz maya
1 cay kasigi toz seker

bunlari derin bir kabin icine koyun karistirmaniza gerek yok. Kabardiktan sonra diger malzemeleri ekliyeceksiniz..

1 su bardagi sut
1 su bardagi su
1 su bardagi sivi yag
1 tatli kasigi tuz
1 yumurta (beyazini ayirin, sonradan pogacalarin uzerine surmek icin)
aldigi kadar un

Ic Harci icin Gerekli Malzemeler:
bunlarda bir olcek veremiyorum maalesef istege bagli sekilde hazirliyabilirsiniz
feta peynir
maydanoz
dere otu


Mayamiz kabardiktan sonra ustte yazdigim malzemeleride koyup elinizle yogurun. Elinize yapismiyacak sekilde olmasi gerek hamur ne cok yumusak nede cok sert. Eger cok sert olursa kabarmazlar ve pistikten sonra cok sert olur hamur. Onun icin hamur yumusak olmali.. Guzelce yogurduktan sonra yarim saat kadar bekletin kabarmasi icin. Hamurumuz kabarirken bir yandanda ic harcini hazirliyabilirsiniz. Hamur kabardiktan sonra hamuru avcunuzun icinde aciniz ve ic malzemeden birazcik koyunuz. Sonra kapatin ve elinizde yuvarlayin. Yaglanmis tepsiye dizeleyin. Yumurtanin sarisini uzerlerine surun ve susam serpeleyin. Iki tepsi cikmasi gerek. 170C (350F) firinda pisiriniz. Hamurun ustu ve alti pistiktan sonra firindan cikarin. Afiyet olsun!

Hiç yorum yok: